Якщо дитина агресивна
Дата: 22.10.2022 14:05
Кількість переглядів: 51
Тема дитячої агресивності є досить актуальною на даний момент: вона може проявлятися вдома, в садочках, а також у школах. Адже майже в кожному класі є учень, який проявляє ознаки агресивної поведінки. Що ж робити, коли у вашому класі чи у вашої дитини проявляється така поведінка? Як допомогти агресивній дитині? Ми також поділимося методами, які використовуємо у нашому приватному ліцеї I-School
Яка ж вона, агресивна дитина?
- Сперечається з дорослими, вчителями, іншими учнями; схильна до злості, дратівливості, відмовляється щось робити та дотримуватися правил.
- Втрачає контроль над власними емоціями. Дуже швидко виникає негативна реакція на поведінку інших. Має високий рівень чутливості.
- Переносить відповідальність - у проблемах і невдачах дитини завжди винен хтось інший.
- Часто провокує інших.
- Може бути схильною до заздрості і мстивості.
Що робити, коли агресивна поведінка проявляється у школі і зокрема на уроці?
- Відділити дитину від інших учнів. Можна виділити спеціальне місце для роздумів, де сидять діти, яким важко контролювати свої емоції, є потреба заспокоїтись або поганий настрій. Перевагою приватних шкіл є наявність ігрових кімнат. Там легко створити спеціальну зону та дати їй цікаву назву: «Килимок злості», «Крісло роздумів», «Кушетка заспокоєння», а також подбати про наявність поруч з нею образотворчих матеріалів. Важливо не виганяти з класу, а посадити окремо від усіх та дати заспокоїтись.
- Чіткі правила поведінки. Їх можна створювати на рівні класу, обговорювати публічно та нагадувати дитині індивідуально. Наприклад: «У нас в класі злість не живе і ніхто нікого не б'є. Якщо відчуваєш злість – відійди або розкажи про свої почуття, звернись за допомогою, вирази свою агресію в безпечній формі». Ми, команда ліцею I-School, створили Конституцію ліцею, до якої всі учні внесли свої пропозиції. Також у кожного класу є плакат з основними правилами, на які їм потрібно звернути увагу.
- Навчаємо всіх учнів вмінню розуміти і розпізнавати емоції. Формуємо здібність до емпатії, довіри, співчуття та співпереживання, а також вмінню співпрацювати, бути дружньою командою. У нашому ліцеї учні даних навичок навчаються на уроці «Години психолога».
- Знайомство з правилами вираження агресії та різних способів релаксації. Наприклад, «Мішочок злості», «Скринька для крику», «Труба крику», «Щітка для рук», якою можна почесати руки в разі фізичної агресії, «Аркуш агресії», на якому можна щось намалювати або його можна розірвати, коли учень відчуває таку необхідність.
Як можуть допомогти батьки?
- Покращіть спілкування з дитиною, слухайте її, проводьте разом ефективно час. Важлива не кількість часу, а якість.
- Будьте уважні до її потреб. Адже агресивна поведінка може бути вираженням незадоволеності певних потреб дитини.
- Станьте прикладом для вашої дитини. Демонструйте модель неагресивної поведінки. Показуйте на власному прикладі, як можна справлятися з негативними емоціями та екологічно виражати їх. А також навчіть дитину способам заспокоєння та релаксації.
- Говоріть з дитиною про почуття та емоції. Це навчить дитину розпізнавати власний емоційний стан та стан оточуючих людей. Буде розвиватися емпатія.
- Відпрацьовувати навик реагування у конфліктних ситуаціях. Фантазуйте та програвайте різні ситуації з вашою дитиною. Якщо дитина виявляє інтерес - діліться власним досвідом.
- Не критикуйте, а задавайте питання. Навчіть дитину брати на себе відповідальність, але не розвивати почуття вини.
Навчіть дитину дотримуватися правил, які будуть співпадати з правилами вашої школи. - Будьте терплячими та хваліть дитину за її успіхи та старання.
І найголовніше, у взаємодії з дитиною, яка проявляє агресивну поведінку - не покарання, не вчити стримувати злість! А зрозуміти дитину, причини її поведінки, дати підтримку та необхідну допомогу, навчити розуміти себе і бачити свою цінність і неповторність.