Адаптативний вересень у 1 класі НУШ
Початок навчання дитини в 1-му класі — складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності — це й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам. Звикання до школи — тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Другій половині потрібно більше часу.
Згідно Державного стандарту початкової освіти затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87, згідно з річним планом роботи на 2022 - 2023 н. р. у І семестрі адміністрацією ліцею розпочалося вивчення рівня готовності учнів 1-го класу до навчання у ліцеї. Для того, щоб адаптаційний період у першокласників проходив успішно, адміністрацією закладу передбачені наступні етапи його організації: створення адміністрацією , класоводом організаційних умов, що забезпечують адаптаційний період ( організація навчального процесу в умовах воєнного стану,складання гнучного розкладу занять відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України та санітарних умов; прийняття класоводом ідеї адаптаційного періоду, усвідомлення його змісту та необхідності підготовки; залучення батьків для допомоги учням до умов навчання у ліцеї).
Цьогоріч до першого класу вступило 22 учнів, які працюють за типовою освітньою програмою , розробленою під керівництвом О.Я.Савченко.
Протягом вересня адміністрацією ліцею вивчався рівень адаптивності дітей. Проводилися спостереження за дітьми під час навчальних занять(в дистанційному та очному форматах), перерв, обідів, виховних заходів та під час перебування на ГПД.
Перший місяць навчання є доволі не простим для першачків. В цей період учні разом з класним керівником , соціальним педагогом напрацьовували дієвий алгоритм дій, а саме: знайомство зі школою та класом, вивчення правил безпечної поведінки під час руху в ліцей та додому, під час сигналу «Повітряна тривога» ,напрацювання правил класу та алгоритму повсякденного життя у закладі.
Зміна умов навчання та виховання поставила перед шестирічними дітьми більш високі вимоги до інтелектуального та особистісного розвитку, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах нової української школи.
Учні 1 класу є активними учасниками шкільного життя ліцею. Завдяки старанням батьків та свідомому ставленню до спільної справи, наймолодші учні ліцею разом з батьками провели благодійний осінній ярмарок, кошти з якого були направлені на потреби ЗСУ. Також наймолодші учні закладу активно залучаються до різних спортивних та виховних заходів ліцею, що свідчить про позитивну динаміку адаптативного періоду першачків.
В ході вище зазначеного можна зробити висновок,що всі три основні напрямки(біологічний,психологічний та соціальний ) адаптаційного періоду учнів 1 класу протікають продуктивно та відповідають нормі.