Адаптація 1 класу до умов навчання
Проблема адаптації дитини до навчання в школі – предмет постійної уваги педагогічного колективу Корчицького ліцею. Від успішного вирішення даної проблеми залежить оволодіння дитиною навчальною діяльністю і, як наслідок, формування всебічно розвиненої особистості.
20 грудня 2022 року в ліцеї відбувся педагогічний консиліум «Адаптація учнів 1-го класу до навчання в умовах НУШ». Учасниками консиліуму стали адміністрація ліцею, класний керівник 1 класу, педагоги, які викладають у 1-му класі , соціальний педагог та медична сестра ліцею.
Завдання консиліуму:
- проаналізувати стан освітнього процесу у 1-му класі;
- попередити та знизити рівень тривожності дітей,;
- визначити рівні адаптованості першокласників та виявити дітей «групи ризику»;
- проаналізувати основні проблеми адаптаційного періоду учнів, виробити шляхи їх подолання.
Під час засідання директор ліцею ознайомила присутніх із метою і завданнями консиліуму, наголосила на важливості процесу адаптації та ознайомила всіх зі складовими адаптації школярів, чинниками, що впливають на успішність адаптації дитини до школи.
Класний керівник 1 класу розповіла про успішність дітей та їх стосунки між собою.
Соціальний педагог довела до відома учасників консиліуму результати проведених досліджень, яке було спрямоване на вивчення рівня адаптації та прояву ознак дезадаптації у першокласників.
Програма дослідження включала:
- анкетування батьків (виявляємо наявність психосоматичних симптомів дезадаптації та збираємо інформацію про учня);
- опитування вчителя за допомогою опитувальника Л.М.Ковальової, H.H. Тарасенко (визначаємо рівень дезадаптації та виявляємо фактори, які їй сприяють);
- обстеження першокласників за допомогою проективної методики "Будиночки" (досліджуємо емоційне сприйняття нової соціальної ситуації, зокрема процесу навчання, вчителя, однокласників, самооцінку та визначаємо здатність організму до енерговитрат);
- проведення методики "Школа звірів" (вивчаємо мотиваційну сферу, ставлення дитини до вчителя, до однокласників, до навчання в школі, а також шкільну тривожність)
Учасники засідання висловлювали свої думки щодо даної теми та спільно знаходили шляхи подолання деяких проблем. Колеги отримали можливість побачити першокласників з різних сторін, а також зрозуміти причини їхніх проблем, що у майбутньому дозволить об’єктивно зрозуміти дітей і побудувати спільну програму дій, спрямованих на розвиток певних якостей або на усунення виявлених причин відставання в навчанні чи відхилень у поведінці.
Із виступів учасників консиліуму було зрозуміло, що всі вони зацікавлені створенням комфортного освітнього середовища для адаптації учнів, добре обізнані з особливостями даного періоду. Робота консиліуму пройшла в атмосфері співпраці, дружнього колегіального спілкування.